Samorząd: nabór na stanowisko urzędnicze
„Pracownica złożyła podanie o rozwiązanie umowy o pracę z dniem 28.03.2018 roku w związku z przejściem na emeryturę. Kiedy można ogłosić konkurs na to stanowisko, czy już teraz po wyrażeniu zgody przez pracodawcę na powyższe, czy dopiero po rozwiązaniu umowy o pracę?”
Zgodnie z …
(…) art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych – „nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny.” Z kolei według art. 12 ust. 1 ww. ustawy – „wolnym stanowiskiem urzędniczym, w tym wolnym kierowniczym stanowiskiem urzędniczym, jest stanowisko, na które, zgodnie z przepisami ustawy albo w drodze porozumienia, nie został przeniesiony pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.”
W związku z powyższym, procedura naboru rozpoczyna się z chwilą zwolnienia stanowiska urzędniczego. W następstwie tego następuje ogłoszenie informacji o wolnym stanowisku. Umieszcza się je w Biuletynie Informacji Publicznej.
Z pytania wynika, że pracownica złożyła podanie o rozwiązanie umowy o pracę z dniem 28.03.2018 r. Zatem do czasu rozwiązania z nią stosunku pracy nie można mówić o wolnym stanowisku urzędniczym.
Paweł Nowak – prawnik prawa pracy i prawa oświatowego
Podstawa prawna:
Ustawa z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych – Dz.U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.