Projekt noweli rozporządzenia płacowego dla pracowników jednostek MSWIA

paragraf-1-1.jpg

Dnia 23 lutego br. do konsultacji międzyresortowych trafił projekt nowelizacji rozporządzenia płacowego dla pracowników jednostek budżetowych resortu spraw wewnętrznych i administracji.

Planowane zmiany dotyczą przepisów rozp. MPIPS z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz.U. z 2019 r. poz. 2308, z późn. zm.).

Jak podkreślono w uzasadnieniu – nowela ma dostosowawczy charakter i wynika z likwidacji Państwowej Inspekcji Sanitarnej MSWIA (PIS MSWIA).

Z dniem 1 lipca 2020 r. wymieniony podmiot uległ likwidacji w związku z wejściem w życie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2020 r. o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 322, z późn. zm.).

W ramach noweli przewidziano uchylenie w rozp. podstawowym zapisów odnoszących się do pracowników PIS MSWIA, dotyczy to:

  • par. 6 – określającego uprawnienia do dodatku specjalnego,
  • zmiany tytułu tabeli 1 w załączniku nr 1 do aktu wykonawczego,
  • uchylenia części II tabeli – w załączniku nr 2 do rozp. – która dotyczy pracowników zlikwidowanej PIS MSWIA, zaś tytuł części VI tabeli otrzyma nowe brzmienie: „VI. Pracowników innych niż wymienionych w tabeli I”.

Omawiana nowela ma wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Maciej Ofierski