Pracownicy powiadamiania ratunkowego – nowe stanowiska w strukturze samorządowej
Z dniem 29 kwietnia br. weszły w życie zmiany w przepisach wykonawczych w zakresie wynagradzania pracowników samorządowych, mające na celu uwzględnienie nowych stanowisk w grupie stanowisk pomocniczych i obsługi.
Powyższa nowela dotyczy przepisów rozp. RM z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. poz. 936, z późn. zm.), zmiany zostały zawarte w rozp. zmieniającym wydanym przez RM dnia 23 kwietnia 2021 r. (Dz.U. poz. 791).
Wspomniane modyfikacje legislacyjne są konsekwencją zmian wynikających z ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Wymieniona ustawa wprowadza nowe stanowiska w ramach stanowisk wykonujących obsługę zgłoszeń alarmowych, mianowicie:
- stanowisko starszego operatora numerów alarmowych,
- stanowisko koordynatora,
- stanowisko koordynatora-trenera.
W świetle art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1077, z późn. zm.) istnieje możliwość powierzenia organizowania i prowadzenia centrum ratunkowego organom samorządowym. W związku z tym konieczne było uwzględnienie w przepisach rozp. RM z dnia 15 maja 2018 r. wskazanych powyżej stanowisk, a także istniejącego już wcześniej stanowiska operatora numerów alarmowych (dotychczasowe regulacje nie obejmowały tego stanowiska).
Omawiana korekta legislacyjna polega na dodaniu lp. od 25 do 28 w II tabeli w części D „Stanowiska we wszystkich urzędach ” w grupie „Stanowiska pomocnicze i obsługi” załącznika nr 3 do rozp. RM z dnia 15 maja 2018 r.