System e-Faktur (KSeF) w e-mikrofirmie
- 6 października 2022 roku udostępniliśmy zaktualizowaną wersję aplikacji e-mikrofirma.
- Aplikacja została zintegrowana z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF).
Nowa wersja aplikacji e-mikrofirma umożliwia:
- powiązanie istniejącego konta z KSeF,
- wystawianie faktur w KSeF,
- odbieranie faktur z KSeF oraz przenoszenie ich bezpośrednio do ewidencji VAT, bez konieczności ręcznego przepisywania danych.
Aplikację e-mikrofirma znajdziesz w e-Urzędzie Skarbowym.
O KSeF
Krajowy System e-Faktur jest systemem teleinformatycznym, który służy do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.
Od 1 stycznia 2022 roku Krajowy System e-Faktur jest rozwiązaniem dobrowolnym. W początkowym okresie faktury ustrukturyzowane funkcjonują w obrocie gospodarczym jako jedna z dopuszczanych form dokumentowania transakcji obok faktur papierowych i faktur elektronicznych.
Rada Unii Europejskiej zgodziła się, aby od 1 stycznia 2024 roku fakturowanie elektroniczne w Polsce było obowiązkowe, dlatego proponujemy by już dzisiaj zapoznać się z kolejnym etapem transformacji cyfrowej w fakturowaniu.
Ministerstwo Finansów