Regulamin wynagradzania pracowników
„Jakie informacje powinien zawierać przykładowy regulamin wynagradzania w przedszkolu niepublicznym? Nie zatrudniamy 20 pracowników, więc chyba nie mamy teoretycznie obowiązku tworzenia regulaminu. Regulamin ma dotyczyć wszystkich pracowników (dyrektor, nauczyciele i terapeuci, pracownicy biurowi) oraz zawierać zasady wynagradzania i premiowania.”
Zgodnie z …
(…) art. 772 Kodeksu pracy – regulamin wynagradzania powinien zostać obowiązkowo wprowadzony u pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników.
– W przypadku pracodawców zatrudniających mniej niż 50 pracowników nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, pracodawca może dobrowolnie ustalić warunki wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania.
– Natomiast w przypadku pracodawców zatrudniających co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników konieczność ustalenia warunków wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania pojawi się w momencie, gdy z wnioskiem takim wystąpi zakładowa organizacja związkowa, zakładając naturalnie, że w tym przypadku taka w ogóle w przedszkolu działa.
Tak więc wszyscy pracodawcy zatrudniający poniżej 20 pracowników, nie mają obowiązku tworzenia takiego regulaminu.
Poniżej w załącznikach prezentujemy przykładowe regulaminy wraz z informacjami co powinny zawierać.
Paweł Nowak – prawnik prawa pracy i prawa oświatowego
Tutaj wzory regulaminów wynagradzania nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych