Rozp. w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone

Ostatnia zmiana Dz.U. 2022.1984

Rozporządzenie Ministra Finansów

z dnia 24 grudnia 2019 r.

w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone

Opracowano na podstawie: Dz.U. z 2022 r. poz. 1185, poz. 1984

Ostatnie zmiany (Dz.U. z 2022 r. poz. 1984), zaznaczone w tekście na czerwono — weszły w życie dnia 23.09.2022 r. — dotyczą §: 4, 6, 6a (uchylenie).

Na podstawie art. 10b ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2022 r. poz. 166) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1) sposób przesyłania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej;

2) rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy zgłoszeń.

§ 2.

Zgłoszenia mogą być przesyłane:

1) za pomocą oprogramowania interfejsowego dostępnego na stronie, której adres jest podany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra, albo

2) przez portal podatkowy.

§ 3.

Struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru zgłoszenia jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra.

§ 4.

Zgłoszenia mogą być opatrywane:

1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo

2) podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, jeżeli są przesyłane przez portal podatkowy.

3) (uchylony)

§ 5.

Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 1, mogą być opatrywane wszystkie rodzaje zgłoszeń.

§ 6.

Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 2, mogą być opatrywane zgłoszenia aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-7).

§ 6a.

(uchylony)

§ 7.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.*

* Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2013 r. w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. poz. 753), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz. U. poz. 2244).