Wniosek o stwierdzenie nadpłaty w e-Urzędzie Skarbowym

laptop-09-10-2.jpg
  • W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
  • Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku.
  • W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).

e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli chcesz korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US zaloguj się  poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.

Dostęp do wniosku

Wybierz odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi cię przez pola dokumentu, które musisz uzupełnić:

  • rodzaj podatku lub symbol formularza;
  • kwota nadpłaty;
  • okres;
  • rok;
  • uzasadnienie.

W zakładce „Dokumenty wysłane” masz dostęp do wszystkich pism i wniosków,
które złożyłeś i możesz je dowolnie filtrować.

Dane we wniosku

Wybrany przez ciebie wniosek wypełniony jest wstępnie danymi identyfikacyjnymi i
adresowymi. Znajdziesz je w sekcji „Twoje dane” – dane adresowe  możesz samodzielnie modyfikować.
W przypadku pełnomocników wykorzystaliśmy dotychczasowe rozwiązania. Automatycznie pobieramy i podpowiadamy dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.

Załączniki do wniosku

Możesz dodać do wniosku maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.

Źródło: MF